top of page

PETRA VON KANT’IN ACI GÖZYAŞLARI

THE BITTER TEARS OF PETRA VON KANT

DIE BITTEREN TRÄNEN DER PETRA VON KANT

 

1972 | H264 | Renkli - Colour | 124’ | Almanca; Türkçe altyazılı - German; Turkish sub. |

Batı Almanya - West Germany

 

"Petra von Kant'ın Acı Gözyaşları" için R.W. Fassbinder'in filmografisindeki ilk önemli dönüm noktası diyebiliriz. Önceki filmlerinde çoğunlukla Münih'teki Anti-Theater'de sahnelenen oyunlarını sinemaya aktaran ve görece teatral bir anlatım tutturan Fassbinder'in, görüntü yönetmeni Michael Ballhaus ile işbirliğinin ilk önemli meyvesi de yine "Petra von Kant..."tır. Moda tasarımcısı Petra'nın yakın çevresindeki diğer kadınlarla ilişkilerini ve ilişkilerinde saditsçe eğilimler sergileyen bu narsistin genç model Karin'e âşık olduktan sonra girdiği ruh hâlini konu alan film de aslında Fassbinder'in aynı adlı oyunundan uyarlanmıştır. Fakat Ballhaus'un kamerasının yardımıyla, Fassbinder'in önceki filmlerine kıyasla çok daha güçlü bir sinema hissine sahiptir. Filmin bir sahnesinde Karin aşk ve acı çekmek üzerine filmleri sevdiğini söyler. Fassbinder'in kariyeri boyunca yenilikçi bir bakışla ele aldığı klasik Hollywood melodramlarının izini bu filmde de sürmek mümkündür: "Hemen bir mektup yazmanı istiyorum! Joseph Mankiewicz'e..." Kaldı ki Fassbinder'in melodrama revizyonist yaklaşımı Pedro Almodóvar'dan Todd Haynes'e ve François Ozon'a kadar takipçisi pek çok yönetmeni de etkilemiştir. Tam bir Fassbinder karakteri olan Petra von Kant ve yaratıcısının sinema tarihindeki yankılarının en günceliyse, yine bu yıl programda yer alan Ozon'un "Peter von Kant"ı.

 

In his previous films, Fassbinder chose to make cinematic adaptations of his plays, and adopted a relatively theatrical narrative. The Bitter Tears of Petra von Kant is undoubtedly the first important turning point in Fassbinder’s filmography and the first major release of Fassbinder’s collaboration with cinematographer Michael Ballhaus. Adapted from Fassbinder’s play of the same name, the film is about fashion designer Petra’s relationships with other women in her close circle and the mindset of this narcissist with sadistic tendencies after falling in love with the young model Karin. But Ballhaus’ magic delivers a much stronger cinematic feel than Fassbinder’s previous films. In one scene, Karin admits she likes movies about love and suffering. This film also bears traces of Fassbinder’s innovative perspective towards classic Hollywood melodramas throughout his career: ‘I want you to write a letter immediately! To Joseph Mankiewicz...’ Moreover, Fassbinder’s revisionist approach to melodrama has inspired many of his fand from Pedro Almodóvar to Todd Haynes and François Ozon.

 

YÖNETMEN / DIRECTOR

Rainer Werner Fassbinder


OYUNCULAR / CAST

Margit Carstensen

Hanna Schygulla

Irm Hermann

Katrin Schaake

Eva Mattes

Gisela Fackeldey


SENARYO / SCREENPLAY

Susanne Finken


GÖRÜNTÜ YÖN. / CINEMATOGRAPHY

Michael Ballhaus


KURGU / EDITING

Thea Eymèsz


MÜZİK | MUSIC

Giuseppe Verdi, The Platters


YAPIMCI / PRODUCER

Michael Fengler


YAPIM | PRODUCTION

Filmverlag der Autoren,

Tango Film

 

1973 Alman Film Ödülü En İyi Kadın Oyuncu (Margit Carstensen), En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

(Eva Mattes), En İyi Görüntü Yönetimi / German Film Award for Best Actress, Best Supporting

Actress, Best Cinematography


21 Eylül/September - 21.30, Vural Sineması


bottom of page